0
0
6
3
5
2
9
Facebook oldalunk
Házhozszállítás

GLS

Olcsó.hu
olcso.hu

Naptár
2020. Január
H
K
Sze
Cs
P
Szo
V

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Blog

10 trükk amivel megkülönbözteted a hamis kínai mézet a termelői eredeti méztől

Rengeteg hamis mézet hoznak be országunkba, amit garantáltan nem méhek készítenek, hanem valahol Kínában emberek hamisítják, és a cukron, ízfokozón, egyéb nem természetes enzimeken, kívül mást nem is tartalmaz. Ezek fogyasztása, nem hogy nem egészséges, hanem kimondottan káros az emberi szervezetre.

hamis méz megállapítása

Méhkenyér fogyasztása, hogyan használjuk a megvásárolt méhkenyeret.

Talán kevesen tudják, de a méhkenyér talán az egyetlen olyan étrendkiegészítő, és természetes élelem az ember számára ami képes a májsejteket újra regenerálódásra ösztönözni, így képes a májban elhalt szöveteket újjáéleszteni, megújítani. Több tanulmány bizonyítja, hogy azon emberek akik kúraszerűen fogyasztották a méhkenyeret a májzsugorodásuk nemcsak, hogy megállt, de pozitív irányba vette az útját, és regenerálódni kezdett.

méhkenyér, méhkenyér rendelés

Méhpempő adagolás, méhpempő fogyasztási javaslatok

Sokan kérdezik, hogy milyen időközönként ajánlott méhpempőt fogyasztani, érdemes-e szünetet tartani a méhpempő fogyasztásánál. Íme a válaszunk.

méhpempő | méhanya

2020.01.10 20:27

APITERÁPIA – GYÓGYÍTÁS MÉHÉSZETI TERMÉKEKKEL

Négy ország (Románia, Törökország, Magyarország, Lengyelország) hat intézményének, szervezetének közreműködésével 2016 augusztusában befejeződött a „Increased Opportunities for Professional Development in Apitherapy Sector” című Erasmus+ KA2-projekt, melynek fő célkitűzése egy naprakész oktatási anyag létrehozása volt a méhészeti termékek alternatív gyógyászati alkalmazásáról.

apiterápia mézzel

Akácméz, miért lényeges, és miért fontos ezt fogyasztani.

Első körben szeretném mindenkivel tudatni, hogy a fehér akác – latin neve Robinia pseudoacacia L. – gyakorlatilag hazánknak nem mondható őshonos erdőlakójának. Még nagyon régen az Amerikai államok területéből telepítették hazánkba, ami azóta az erdőségeink több mint 15%-t teszi ki, így virágzásakor igen jelentős akácmézet tudnak a méhészek a méhekkel karöltve termelni, és ezáltal a magyar piacra eljuttatni. Rendkívül fontos, hogy Európa szerte található akácerdők több mint 50%-a található Magyarországon, ezért is igen jelentős a Magyar akáctermelés Európai színvonalat tekintve.

akácméz

Mennyi mézfajta van a világon:

Mi sem tanúsítja 100%-ig, hogy az eddig kereskedelmi forgalomba vetett mézfajták milyen széleskörűek!

Mennyi mézfajta van a világon?

méhpempő fogyasztása, méhpempő használata

A méhpempő igazi szuperélelmiszer, a méhkirálynő eledele. Íze nem túl kellemes, emiatt azonban kár lenne lemondani rendszeres fogyasztásáról. Számos jótékony élettani hatása közismert a benne található fehérjéknek, vitaminoknak, nyomelemeknek és ásványi anyagoknak köszönhetően: támogatja az immunrendszert, növeli a szervezet természetes ellenálló képességét.

A méhpempő tárolása

A méhpempőre a magas hőmérséklet és a szobahőmérséklet egyaránt ártalmas. Magas hőfokon ez a kivételes táplálékkiegészítő veszít biológiai értékéből és fontos összetevőiből. A szobahőmérsékleten tárolt méhpempőben hidrolízis megy végbe, amelynek hatására szintén garantált az értékvesztés és a romlás.

méhepmpő fogyasztása

Saját tapasztalataimat írom le, így teljes biztonsággal állíthatom, hogy az alább kifejtett módszerek nálam maximálisan beváltak a méhpempővel kapcsolatban. Fontos, hogy a méhpempőt kétféleképpen tárolhatjuk a hűtőben:

- 5 Celsius fok alatt, ahol kiolvad, és sokkal markánsabb lesz az íze, és sokkal csípősebb

- Fagyasztóban, ahol fagyott állapotban marad a méhpempő, így a kikanalazása kicsit több gonddal jár.

Tudni kell, hogy a méhpempőt nem csak Európából kaphatjuk meg, hanem sajnos a Kínai méhpempő is betört a Európába, veszélyeztetve ezzel az hazai termelőket, ami befolyásolja nem csak a magyarországi, hanem az egész európai piacot.

Az interneten böngészve találtam rá erre az igen érdekes és elszomorító cikkre, és nem hittem a szememnek miközben olvastam. Nem elég, hogy az Európai piacra már szinte minden téren betört a Kínai – sok esetben – hamisítvány, de már magát a méhészetet is veszélyezteti.

2019.11.21 12:29

Csodafegyver? 

A méhpempőt a méhek állítják elő a méhanya táplálására a méhkaptárban. A mai kor embere azonban könnyedén beépítheti a fogyasztását mindennapi rutinjába. Energiaszint- és tápanyagtartalma kiemelkedően magas, számos olyan nyomelemet, ásványi anyagot és vitamint tartalmaz, amire a szervezetnek szüksége van. Glikémiás indexe is említésre méltó: jól befolyásolja a vércukorszintet, illetve a fogyásban is nagy szerepet játszik. Szuperélelmiszernek is hívhatjuk, mert javítja a sejtek energetizáló-képességét, ezáltal növeli az erőnlétet és az ellenállóképességet.

Sokan tesznek fel olyan kérdéseket, amiket jobbnak láttunk, ha már itt a weboldalon leírunk név nélkül, és meg is válaszolunk, hogy ügyfeleinknek megkönnyítsük a termék kiválasztását. Reméljük, hogy minden felmerülő kérdésükre sikerül megfelelő információt adnunk, és ezzel megkönnyítjük a termék kiválasztását.

Virágpor

Kevesen tudják, de a virágpor emberi fogyasztásra is alkalmas. Évek óta népszerű kiváló egészségmegőrző tulajdonságai miatt.

Nemcsak mézet, de virágport is egyre többen fogyasztanak. Többféle kutatással is alátámasztották, hogy igen pozitívan hat a szervezetre. Ám mielőtt még a virágport bevezetné az étrendjébe, mindenképp konzultáljon az orvosával! Főleg, ha allergiás a méhméregre, a pollenre, vagy ha állapotos, esetleg szoptat.

2019.10.11 09:13

Méhkenyér nagy választékban

A méh nyálának, a növényi pollennek és a nektárnak erjesztett keveréke, amelyet táplálékként használnak a lárvák és a fiatal méhek számára. A méhkenyér (más néven perga) tápértékét növeli a dolgozó méhek által végzett erjesztési folyamat. Az erjesztési folyamatnak két fontos hatása van: egyrészt stabillá teszi a pollent, másrészt pedig a pollen tápanyagait biológiailag jobban hozzáférhetővé alakítja. A pollenben levő fehérjék és szénhidrátok aminosavakra és egyszerű cukrokra bonthatóak, amelyeket a test könnyebben felhasználhat, a pollenben található vitaminok így jobban „feldolgozhatóak”.

2019.10.01 09:35

Méhpempő többféle kiszerelésben

A méhpempő egy tejes értékű csodaszer, amelyet dolgozó méhek termelnek. Jellemzően 60-70% vizet, 12-15% fehérjét, 10-16% cukrot, 3% - 6% zsírt és 2% - 3% vitamint, sót és aminosavat tartalmaz. Összetétele földrajzi és éghajlati viszonyok szerint változik. A termék azért kapta ezt a nevet, mert a méhek kizárólag a méhanyák kifejlődésére és etetésére használják. A méhpempőt használják a gyógyászatban is, igen kimagasló sikerekkel.

A méhkasokból származó termékeket ősidők óta fogyasztják az emberek, pozitív tulajdonságaikat viszont csak néhány évtizede ismerik behatólag.

Méhpempő

A méhpempő egészségügyi előnyei között szerepelhetnek a következő lehetséges hatások: a rák bizonyos típusainak megelőzése, a kemoterápiában nyújtott támogatás, a magas vérnyomás, a koleszterinszint és a gyulladások csökkentése, a meddőség kezelése, a máj védelme, az emésztőrendszeri rendellenességek megelőzése, de segíthet a fogyásban és az öregedés látható jeleinek csökkentésében is.

Méhpempők

A méhpempő sárgás-fehéres színű, nem átlátszó zselés anyag, melyet az anyaméh táplálására állítanak elő a méhek. Gyakorta forgalmazzák étrend-kiegészítőként, immunerősítőként, hiszen hatékonyan veszi fel a harcot a különféle betegségekkel, vírusokkal szemben. A hagyományos orvoslásban régóta használják, ám a nyugati orvoslásban történő alkalmazása még mindig ellentmondásos.

2019.07.26 09:51

Méhpempős kozmetikai termékek apiterápiához

Az apiterápia során különböző méhészeti készítményeket használnak fel gyógykezelési célzattal. Ide sorolandók a naturális formában megjelenő (méz, méhpempő), illetve az egyéb hatóanyagokkal ötvözött kaptártermékek (krémek, oldatok) is. Az apiterápia megkezdése előtt vegyen részt egy allergiateszten, és feltétlenül egyeztessen szakemberrel is a kiszemelt kezelésről, továbbá a méhpempő hatásairól! Olvassa el bejegyzésünket, ha felkeltette az érdeklődését a téma!

méhészek mindennapjai

A méhészkedésről kevés információt találni az újságokban vagy az interneten – pedig sokakat érdekel, hogyan is zajlanak a méhészek mindennapjai, hogyan készül a lépes méz, a propolisz tinktúra vagy a mézes-levendulás szappan. Visszatérő kérdések még: hogyan maradhatnak fenn a méhek, milyen lépéseket tehetünk a védelmük érdekében, a méhpempő hatásai valóban kimagaslóak? Ha lejjebb görget, számos dologra választ kaphat, ami a méhészkedéshez és termelői munkásságomhoz kapcsolódik. Olvassa el a velem készült interjút!