2019.04.03 9:38
2019.04.02 9:56
2019.03.29 8:02
2019.03.21 19:07
2019.03.21 19:05
2019.03.11 20:41
2019.03.08 9:30
2019.03.08 9:21
2019.03.08 9:20
2019.03.08 9:17
2018.10.29 16:15
2018.10.24 16:11
2018.10.24 16:10
2018.10.22 13:05
0
0
4
5
8
9
3

Termék részletek

Thymovar

Thymovar
9 890 Ft
A vásárlás után járó pontok: 99 Ft
  • LEÍRÁS
    5 család kezeléséhez elegendő.
    Bio méhészetben is használható.

    Impregnált csík mézelő méhek számára

    Összetevők :
    Timol 15g
    Vivőanyag : 5,8 g cellulózszivacs

    Javallat :
    Varroa atka ( Varroa destructor ) által okozott varroosis kezelésére mézelő méheknél, a teljes kezelés időtartama 6-8 hét

    Ellenjavallat :
    Nem alkalmazható, ha a legmagasabb napi hőmérséklet 30 °C feletti.

    Mellékhatások :
    A méhek eltávolíthatják a közvetlenül a csík alatt lévő táplálékot. A csíkhoz túl közel eső fiasítást ( kb. 4 cm ) szintén eltávolítják. Magas hőmérsékleten előfordulhat enyhe zavartság és a halálozási arány csekély növekedése. Az élelmet kevésbé fogadják el, ha a kezelés az etetéssel egy időben történik.

    Adagolás :

    Kaptár típus Első kezelés Második kezelés
    Rakodó kaptár egy fészektér 1 csík 1 csík
    Rakodó kaptár 2 fészektér 2 csík 2 csík
    Felhasználási javaslat :
    A thymovar timolt tartalmaz, ami egy illékony anyag, a hőmérséklettől függően szublimál a levegőben. A kezelt kaptár légterébe kerülő gőz erősen mérgező a varroa atkára nézve, de nem eléggé ahhoz, hogy kárt okozzon a méhekben.

    Hőmérséklet :
    A termék hatásossága 15 °C alatti átlaghőmérsékleten csökken. A legjobb hatékonyság akkor érhető el, ha a legmagasabb napi hőmérséklet 20-25 °C között van a kezelés teljes időtartama alatt.
    Ne használjuk, ha a legmagasabb napi hőmérséklet 30 °C feletti. A 30 °C feletti hőmérsékleten alkalmazott kezelés növeli a stresszt és a halálozási arányt a kifejlett méhek között és a fiasításban.

    A kezelés ideje:
    A Thymovar kezelés optimális ideje késő nyáron, az utolsó mézszüretet követően a lehető leghamarabb, a javasolt hőmérsékleti körülmények mellett van. A családokat egy méhészeten belül szimultán kell kezelni, hogy a rablást elkerüljük.

    Alkalmazás :
    A Thymovar kezelés előtt távolítsuk el a mézkamrákat, zárjuk le, vagy cseréljük ki tömörre a nyitott, illetve rácsos kaptáraljakat, és szűkítsük le a bejárót normál méretűre.
    Ajánlott az etetés egy részét a kezelés előtt elvégezni, ha ezt a varroa fertőzöttség és a hőmérsékleti viszonyok engedik.
    Az első kezelés során helyezzünk megfelelő mennyiségű csíkot ( az ábra szerinti helyzetben ) a fészektér lépeinek tetejére ( két fészektér esetén a felsőre ).
    A csíkokat közel, de nem közvetlenül a nyitott vagy zárt fiasítás fölé helyezzük ( javasolt távolság kb. 4 cm )
    Zárjuk le a kaptárt, úgy, hogy körülbelül 5 mm hely legyen a csíkok és a kaptár teteje között, ezzel javítva a timol párolgását. Ne tegyünk műanyag fóliát közvetlenül a csíkokra.
    Vegyük ki a műanyag csíkokat 3-4 hét múlva.
    Azonnal kezdjük el a második kezelést egy új szett csíkkal, szintén a megfelelő mennyiségben és pozícióban elhelyezve.
    Távolítsuk el ezeket a kiürült csíkokat is a második 3-4 hetes kezelést követően.

    Etetés :
    Soha ne tegyük a csíkokat a cukorszirup közelébe, mert ez csökkentheti a méhek táplálékfogyasztását. Ha a cukoretetés és a Thymovar együttes alkalmazására a táplálékfogyasztás csökkenni kezd, a családoknál a második kezelés előtt meg lehet etetni, a következőképpen : 3 hét után távolítsuk el a csíkokat, tegyük be a cukoretetőt a kaptárba, és fejezzük be az etetést a második csík behelyezése előtt.

    Egységes élősködőmentesítés :
    A hatékonyság családonként változhat a külső körülmények miatt ( hőmérséklet, újrafertőződés )

    Ezért a Thymovart más termékekkel egyetemben, egy egységes program keretében használjuk, az atkahullást pedig rendszeresen ellenőrizzük. Közvetlenül a második kezelés után tegyünk egy rejtett ragacsos papírlemezt a kaptárba, és figyeljük 2 héten át az atkahullást. Azoknál a családoknál, amelyeknél két héttel a Thymovar kezelést követően az átlagos atkahullás meghaladja a napi 1-et, újabb téli vagy tavaszi varroa elleni kezelést kell alkalmazni. ( javasolt más hatóanyaggal )

    Élelmezés-egészségügyi várakozási idő:
    Méz : Nulla nap

    Nem alkalmazható a mézgyűjtő idény alatt és előtt. A fészeklépek, amelyek a Thymovarral való kezelés alatt jelen voltak, a következő tavasszal nem pergethetők ki.

    A forgalomba hozatali engedély jogosultja :
    Andermatt BioVet Gmb, Stahlstrasse 5, 88339 Bad Waldsee, Germany

    A gyártási tételek felszabadításáért felelős gyártó :
    Dr. Schaette AG, Stahlstrasse 5, 88339 Bad Waldsee, Germany
  • Garancia 
    0
    Szállítási idő 
    1
    Tömeg
    1 kg/db